Při konvenčním ošetření namrzlé či namrzající vozovky je personál obsluhující vozidlo zaneprázdněn řízením a nestíhá tak rychle reagovat na jednotlivé změny teplot a tudíž i stavu povrchu.
Tyto změny jsou způsobeny zejména:
- - mosty
- - změnami povrchu
- - vodními toky
- - lesy
Thermomat, připevněný na boku sypače dokáže měřit teplotu povrchu několikrát za sekundu, určit tak stav povrchu a vyhodnotit, jak velké množství posypového prostředku by se mělo v danou chvíli na daný povrch aplikovat. K aplikaci a úpravě dávky pak dochází automaticky, pokud je zařízení spárováno s jednotkou vPAD.
Použitím kombinace těchto 2 zařízení dochází několika podstatným efektům:
- ekonomický - ušetření posypového materiálu
- ekologický - posypovým materiálem není plýtváno a nezatěžuje přírodu
- bezpečnost - nedochází k podcenění aplikované dávky