Společnost ROCON METEO spol. s r.o. se specializuje na výstavbu automatického postřiku solankou na dálničních a silničních mostech a dále realizuje stavbu silničních meteorologických stanic a jejich servis na celém území České republiky. Mezi naše nejvýznamnější zákazníky patří Ředitelství silnic a dálnic ČR, Správy a údržby silnic jednotlivých krajů, Technická správa komunikací hl. m. Prahy, a.s, Letiště Praha, a. s., ČD Telematika.
Vybrané realizace
Silniční meteorologická stanice Horka u Staré Paky
- V roce 2018 jsme na silnici I/16 pro Ředitelství silnic a dálnic ČR realizovali stavbu silniční meteorologické stanice I/16 Horka u Staré Paky.
- Napájení stanice je zajišťěno pomocí solárních panelů.
- realizace: 13. 8. 2018 – 31. 8. 2018
- napájení: solární
- objednatel: Ředitelství silnic a dálnic ČR
Výstavba meteostanice Hvězda I/16
- V dubnu 2019 naše společnost realizovala stavbu silniční meteostanice Hvězda včetně přípojky NN, a to na silnici I/16 mezi obcemi Hvězda a Mšec.
- Objednatelem bylo opět Ředitelství silnic a dálnic ČR.
- realizace: 2. 4. 2019 - 17. 4. 2019
- napájení: pevné
- objednatel: Ředitelství silnic a dálnic ČR
Proměnné dopravní značení a meteorologická stanice na silnici I/14 Vrchoviny
- Dalším realizovaným projektem pro Ředitelství silnic a dálnic ČR byla v roce 2021 výstavba proměnného dopravního značení a meteostanice na komunikaci I/14 mezi Náchodem a Vrchovinami.
-
Systém proměnného dopravního značení (PDZ) je složen ze silniční meteorologické stanice (SMS) ve směru Náchod - Vrchoviny a dvou značek proměnného dopravního značení a napájení NN. V místě proměnného dopravního značení a silniční meteorologické stanice jsou pro zvýšení bezpečnosti instalována svodidla.
Systém proměnného dopravního značení (PDZ) je využíván pro zvýšení bezpečnosti a plynulosti na rizikových úsecích komunikací. Funkcí PDZ je zajištění včasného varování řidičů v závislosti na okolních podmínkách (stav vozovky, počasí) pomocí meteorologických čidel. Průběžné vyhodnocování stavů čidel předvídá vznikající námrazu a umožňuje pomocí značek proměnného dopravního značení varování řidičů.- realizace: 1. 4. 2021 – 18 . 5. 2021
- napájení: pevné
- objednatel: Ředitelství silnic a dálnic ČR
Silniční meteorologické stanice a postřiky v Praze
- V Praze zajišťujeme pro Technickou správu komunikací hl. města Prahy provoz 23 silničních meteorologických stanic a 6 automatických postřiků na mostech a významných silničních tazích. Jejich umístění znázorňuje přiložená mapka.
- přehled silničních meteorologických stanice na územní hl. města Prahy včetně postřiků
- objednatel: Technická správa komunikací hl. města Prahy, Letiště Praha, a.s.
Letiště Praha, a.s.
Pro Letiště Praha, a.s. zajišťujeme provoz a servis šesti meteorologických stanic na odletových plochách.
Systém zabránění vzniku námrazy na dálničních mostech dálnice D6 v katastru Zlatá u Kynšperka nad Ohří, Arnoltov a Šabina
- Výstavba systému automatického postřiku solankou (SAP) na dálničních mostech dálnice D6 v katastrálním území Zlatá u Kynšperka nad Ohří, Arnoltov a Šabina proběhla v roce 2018.
Instalovaný automatický postřik se skládá z čerpací stanice se zásobníky s rozmrazovací směsí, dvou silničních meteorologických stanic, ventilových skříní, vozovkových trysek na ošetřovaných mostech, rozvodů rozmrazovací směsi pomocí tlakových trubek, napájecí a komunikační kabeláže.- Jedná se o dopravní stavbu sloužící k ošetření povrchu silnice a zabránění vzniku námrazy.
- realizace: 17. 8. 2018 - 31. 10. 2018
- objednatel: Ředitelství silnic a dálnic ČR
- ošetřovaný úsek: téměř 5 kilometrů na třech mostech
- typ trysek: microfast
Systém automatického postřiku na silnici I/35 Hřebeč
- Pro Ředitelství silnic a dálnic ČR dlouhodobě provozujeme systém automatického postřiku na silnici I/35 Hřebeč.
- Ošetřovaný úsek je dlouhý téměř 3 km a rozmrazovací prostředek je rozstřikován na povrch vozovky pomocí talířových trysek.
- objednatel: Ředitelství silnic a dálnic ČR
- ošetřovaný úsek: 2800 m
- typ trysek: Talíře
Systém automatického postřiku Strahovský tunel
-
Na Městském okruhu v Praze na mostech před vjezdem do Strahovského tunelu provozujeme pro Technickou správu komunikací hl. města Prahy automatický postřik vozovky.
Tento postřik v celkové délce 650 metrů využívá technologii bočních trysek.
- ošetřovaný úsek: 650 m
- typ trysek: Boční trysky
Systém automatického postřiku Barrandovský most
- Dalším ošetřovaným pražským úsekem je Barrandovský most. Spojuje technologii bočních a talířových trysek v celkové délce 300 m.
- ošetřovaný úsek: 300m
- typ trysek: talíře a boční trysky